Kierowcy zespołu Ferrari zdominowali pierwszy trening przed GP Węgier. Najlepszy czas jednego okrążenia uzyskał Felipe Massa, który wyprzedził Kimiego Raikkonena o przeszło 0,3 sekundy. Za zawodnikami stajni z Maranello uplasowali się kierowcy McLarena- Heikki Kovalainen oraz Lewis Hamilton.
Zespół Ferrari, który przed GP Węgier oświadczył iż w wyścigu na torze Hungaroring użyje pokrywy silnika w kształcie płetwy rekina podczas pierwszego treningu testował nowe rozwiązanie w bolidzie Felipe Massy. Kimi Raikkonen przejeździł prawie całą sesję ze standardową pokrywą silnika, wyjeżdżając na tor z płetwą rekina na 10 minut przed końcem sesji, ustanawiając przy tym swój najlepszy rezultat.Bardzo dobry, piąty czas w ostatnich minutach treningu wykręcił również Fernando Alonso, który wyprzedził Timo Glocka i Roberta Kubicę. Zespół Toyoty postanowił, podobnie jak Ferrari, przetestować pokrywę silnika w kształcie płetwy rekina tylko w jednym bolidzie, który był prowadzony przez Timo Glocka. Jarno Trulli uzyskał dopiero 10 czas, tracąc do swojego kolegi przeszło 0,5 sekundy.
Przed Trullim, w pierwszej dziesiątce znaleźli się jeszcze Nelson Piquet oraz Nick Heidfeld. Drugą dziesiątkę zawodników otwierali kierowcy Red Bulla- Mark Webber oraz David Coulthard. Szkot osiągnął czas lepszy od Sebastiana Bourdais oraz obu kierowców Hondy. Wyjątkowo słabo w pierwszym treningu wypadł team Williamsa. Nico Rosberg i Kazuki Nakajima zajęli odpowiednio 16 i 17 miejsce, wyprzedzając jedynie Adriana Sutila, Giancarlo Fisichellę oraz mającego problemy techniczne Sebastiana Vettela, który rano przejechał zaledwie 4 okrążenia.
Rano temperatura powietrza pod Budapesztem dochodziła do 27 stopni Celsjusza, podczas gdy tor nagrzał się do 32 stopni. Druga sesja treningowa rozpocznie się już o godzinie 14. Zapraszamy.
01.08.2008 11:58
0
Wkońcu wszystko jest OK :)
01.08.2008 12:02
0
ta nowa pokrywa silnika rzeczywiście jest dobra
01.08.2008 12:03
0
Czy dobrze zauważyłem że Massa jeździł z "płetwą rekina" a Raikkonen nie?
01.08.2008 12:03
0
Hej, co tak mało wiadomości o BMW?
01.08.2008 12:04
0
a więc płetwa rekina jest skuteczna jak wudać po czasach ferari i toyoty dlaczego bmw tego nie stosuje ...
01.08.2008 12:06
0
Raikkonen jeździł z płetwą ale pod sam koniec sesji
01.08.2008 12:09
0
Jasne jak słońce ( w tej chwili zaćmione coprawda), że pokrywa płetwa rekona daje z 0,3-0,4 na kółku. Popołudniu pewnie wszyscy ją założą oprócz BMW. Widać te różnice po Ferrari i Toyocie.Poza tym wiatr był niewielki 1,5 m/sek i nie przeszkadzał płetwie. Theissen ja w prowadzi chyba dopiero w 2009 roku, pewnie jako nowość. Bez płetwy Robert gorzej od Kimiego o 0,2 sek a z płetwą przepaść...
01.08.2008 12:09
0
A propos testowania nowych części tak się zastanawiam czy BMW gdyby w pierwszym wyścigu osiągneło swoje cele (pp i wygrana) to reszte sezonu też by odpuścili? Przecież ta płetwa to gotowe rozwiązanie, tylko na torze trzeba jeszcze przetestować. Może ktoś wie czy BMW wypowiadało się oficajlnie w tym temacie?
01.08.2008 12:10
0
@wobz: BMW nie zastosuje płetwy rekina bo ma zdaje sie problemy z balansem i to bardziej z przodu bolidu... Płetwa tylko by zaszkodziła...
01.08.2008 12:14
0
To dopiero treningi, ale widać coraz bardziej, że BMW bardziej się broni przed Toyotą i Renault niż goni Maki i Ferrari. Ciekawe czt McLaren spróbuje płetwy po południu.A swoją drogą śledziłem czsy na Live i Robert jeździł bardzo równo, cały czas w granicach 1,22,3-1,22,8
01.08.2008 12:21
0
Mickey dlaczego inne zespoły żadko nażekają nz balans a w bmw to temat na każdy wyscig jednak to przednie skrzydlo bmw inne niż wszysykie nie działa tak dobrze
01.08.2008 12:22
0
coś dużo robrt traci do ferari chociarz nie znamy ilości paliwa
01.08.2008 12:23
0
gdyby BMW zrealizowalo już w pierwszym wyścigu swoje cele to nie odpuściliby (teraz też nie odpuszczają)tylko z dużo mniejszą determinacją podchodziliby do maksymalnego rozwoju bolidu w bieżącym sezonie jak to ma miejsce teraz (czyli od Kanady)a priorytetem jest dogrzanie opon Heidfeldowi . A co do płetwy to chyba się nie wypowiadano ale tu u nas wyczytalem (i chyba racja) że BMW jest bardzo czułe na boczne podmuchy wiatru a co za tym idzie płetwa powiększa boczną powierzchnię bolidu więc to rozwiązanie niekoniecznie może pomóc.
01.08.2008 12:29
0
Bmw ma chyba za dużo skrzydełek i dlatego mają cały czas problemy z balansem (jednakowym zachowaniem sie bolidu na wszystkich zakrętach)
01.08.2008 12:36
0
Icemanowi to raczej chyba wszystko jedno czy z płetwą cy bez:P na takiego przynajmniej wygladal:) Będe trzymał za nich kciuki na trybunach :DNo i za Kubika tez:)
01.08.2008 12:39
0
ale płetwa właśnie poprawia balans bolidu w zakrętach, inna sprawa że prawdopodobnie (też gdzieś to czytałem) BMW jest zbyt czułe przy silnym wietrze a płetwa mogłabyby to pogorszyć, dlatego jestem ciekawy co BMW mówi w tym temacie.
01.08.2008 12:47
0
"Ferrari nie planuje wprowadzenia tego elementu nadwozia (płetwa rekina). - Koncentrujemy się na swoich pomysłach, które według nas są kluczowe." słowa Raikonena z początku lipca :-)
01.08.2008 12:51
0
Jak na mój gust to BMW i tak wysoko! Oni na testach to rzadko kiedy w pierwszej 10 się plasowali :)
01.08.2008 13:04
0
płetwa rekaina bedzie we włoszech, z tego co pamientam BMW zapowiadało nowy pakiet aerodynamiczny na monze.
01.08.2008 13:15
0
matko boska co wy odrazu tak naskakujecie.. ludzie pierwszy raz ogladacie formułe czy jak?? na treningach nigdy BMW nie brylowało, i co z tego że nie testuja tej pokrywy , może tak im lepiej .. jakoś dziwnie w kanadzie tez nic nie zmieniali a reszta robiła pakiety dawala płetwy rekina itp a jakos Kubica wygrał. trzeba miec szczescie, dobre ustawienia i świetnie jezdzacego kierowce w na wyścig dobra strategie... jak macie ochote to sobie pojeczcie po kwalifikacjach bo teraz nie ma z czego.. ja w nich wierze i jak Kubica sam mowil ze balas jest wporzadku tzn ze tak jest a co bedzie dalej to zobaczymy, trochu tez nam powie drugi trening bo moga testowac co innego.. Pozdrawiam
01.08.2008 13:19
0
czy mogę kogoś prosić o link gdzie będę mógł oglądać 2 trening? PLEASE...
01.08.2008 13:31
0
No nareszcie Ferrari najlepsze, bo juz mnie denerwował ten mały kurdupel zarozumiały który wszystko wygrywał !!! TAK trzymac SCUDIERA!
01.08.2008 13:33
0
Nie możemy brać sobie do serca tych czasów... Czas Massy jest i tak przeszło sekundę gorszy od PP Hamilton'a z 2007 r. Przypominam: 1m 19.674s. Tak więc nie wiadomo czy nowa pokrywa silnika w Ferrari "daje z 0,3-0,4 na kółku". Jak zawsze wszystko rozstrzygnie się w kwalifikacjach.
01.08.2008 13:38
0
racja
01.08.2008 13:44
0
2008-08-01 13:19:35 matwit - w google wpisz soccer live i następnie wybierz-mecze na żywo przez internet- i tam znajdziesz potem (wyświetlą ci się tabele z tv i tylko trzeba "klupnąć" play o 14 okaże się czy działa pozd
01.08.2008 14:14
0
W 2 treningu McLaren używa króiczych skrzydełek. Czy w 1 też ich używali???
01.08.2008 14:17
0
Przyzwyczaiłem się do sytuacji, gdy to BMW w pierwszym treningu było gdzieś z tyłu, w drugim, to samo, ale już w trzecim w pierwszej 5-7. Potem w, Q1, Q2 Robert robił po 1 okrążeniu pomiarowym, a w Q3 ocierał się o PP. Czyżby dobry omen.
01.08.2008 14:39
0
nawet mclaren wycudował jakieś modyfikacje na nosie, ciekawe po co skoro ostatnio "odlatują" wszystkim
01.08.2008 14:42
0
Myślę, że specyfika toru wymusza takie rozwiązanie jak ta słynna płetwa. Bo gdzie indziej była rzadziej spotykana. Co do ferrari to nie chcę być złym prorokiem, ale z tą płetwą to wygląda na taki akt desperacji. Tam chyba rzeczywiście może być nie wesoło.
01.08.2008 14:48
0
druga sesja na zywo:http://tnij.org/bi71
01.08.2008 14:48
0
A mnie się wydaje, że Ferrari ma ogromny potecnjał. McLaren po prostu potrafi bardziej wykorzystać to co ma, a Ferrari jakieś takie zagubione. A BMW chyba za bardzo pochłonięte jest KERSEM, by wykorzystać szanse.
01.08.2008 15:39
0
No może te płetwy rekina to jest dobry pomysł. No zobaczymy.
01.08.2008 15:59
0
jako że z duetu McLaren-Ferrari, wolę, aby wygrywało Ferrari, więc jak narazie wyniki tej sesji napawają mnię optymizmem, tym bardziej, ze z tego co zauważyłem, McLaren lubi "szpanować" w czasie treningów dobrymi czasami, a Ferrari często bywa z tyłu robiąc po prostu swoje. Po drugie, zwróciłbym też uwagę na to, że Kovalainen, gdy ma szansę ścigania się w równych warunkach z Hamiltonem, wcale nie ustępuje mu umiejętnościami. Niezły wynik Timo Glocka-szybko pozbierał się po wypadku. Warto też zwrócić uwagę na to, że był o jakieś pół sekundy szybszy od Trullego, chociaż w tym sezonie to on rządził w Toyocie. Bardzo niskie różnice w trójce Kubica-Piquet-Heidfeld, czyli Nelson uskrzydlony dobrym, choć trochę pofarconym wynikiem z poprzedniego GP w końcu uzyskuje sensowne czasy. Nie bez znaczenia jest tez chyba to, że pierwszy z kierowców renault-Alonso jest daleko z przodu przed Kubicą, a drugi-Piquet-minimalnie z tyłu, co oznacza, że jeden z głównych rywali BMW rośnie w siłę, i widać że dobry wynik Alonso jest nie tylko zasługą jego umiejętności, bo Piquet również dobrze sobie poradził. Ale przede wszystkim bolid Renault jest nadal rozwijany w przeciwieństwie do BMW F1.08, więc widzę tutaj spore zagrożenie dla trzeciej pozycji Beemki. No i Vettel na ostatnim miejscu, chociaż tak bardzo błyszczał na ostatnim GP, jak i na testach w Jerez. A może jest to wynikiem tylko czterech przejechanych okrążeń? Bo bourdais poradził sobie całkiem nieźle. W każdym razie w końcu ktoś raz na jakiś czas musi zastąpić Fisichelle i Sutila w obstawianiu tyłów. Rosberg i Nakajima cienko-jak tak dalej pójdzie, to może powalczy z nimi Force India?
01.08.2008 16:20
0
lvl18, może dla zmylenia przeciwnika
01.08.2008 16:58
0
lvl18, tak odlatują, ale bolidy muszą być stale ulepszane, bo zostają w tyle, patrz: przykład BMW. Bez modyfikacji daleko nie odlecą.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się